Testy jednostkowe, refaktoryzacja i nie tylko - 5 sposobów na lepszy kod
W ostatnim odcinku zobaczyliście podstawową implementację automatu komórkowego o potocznej nazwie "Gra w życie". Była to pierwsza, bardzo surowa wersja kodu, która miała za zadanie pokazać działający mechanizm. Dzisiaj idziemy krok dalej - do algorytmu wprowadzamy pięć kluczowych usprawnień, które spowodują, że kod będzie łatwiejszy w utrzymaniu oraz odporny na sytuacje nieprzewidziane.
00:00 - Intro
01:10 - Testy jednostkowe
03:19 - Optional Chaining
04:45 - Konfiguracja gry
06:30 - Composition API
08:58 - Optymalizacja działania
Źródło - https://github.com/psmyrdek/vue-game-of-life
Demo - https://psmyrdek.github.io/vue-game-of-life/
Vitest - https://vitest.dev/
Teoria - https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_w_%C5%BCycie
🔥 Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera 🔥
https://przeprogramowani.pl/newsletter
✅ Zasubskrybuj nasz kanał - http://bit.ly/przeprogramowani-sub
📷 Przeprogramowany Instagram - https://www.instagram.com/przeprogramowani/
✍🏻 Marcin na Twitterze - https://twitter.com/mkczarkowski
✍🏻 Przemek na Twitterze - https://twitter.com/psmyrdek
⚡️Opanuj JavaScript ⚡️
https://przeprogramowani.pl/kurs
⬇️ Więcej materiałów znajdziesz na naszym Facebooku ⬇️
https://www.facebook.com/przeprogramowani
Poznajmy się - https://forms.gle/wSbq3QXq19L3opQx8
Chcesz więcej? Sprawdź w oryginale!
Przejdź do filmu